Zon Jongen Meisje

Afspraken gezonde school

Onze bedoeling is om leerlingen meer bewust te maken van gezonde voeding. Door deze gesprekken te voeren, dragen we allemaal bij aan een bewustere manier van eten en leven.

Gezonde tussendoortjes (10:00 uur)

Op onderstaande poster staat wat leerlingen wel meenemen naar school voor de 10-uurs hap.

Let op koek, snoep en chocolade zijn niet toegestaan. We hebben afgesproken dat als een leerling iets anders meeneemt, dan gaat dit in de trommel mee naar huis en delen we ons eten.

Lunch 12:00 uur

Bij ons eten de leerlingen alle dagen op school, behalve de woensdag. Voor de gezonde lunch laten wij de verantwoordelijkheid bij de ouders. Wij adviseren uiteraard gezonde lunches.

Voor advies over een gezonde lunch kunt u terecht bij de website van het voedingscentrum.

Traktaties op school

Kinderen krijgen in een schooljaar al snel 30 traktaties. Trakteren mag ook, want jarig zijn is feest! Maar het is wel goed om traktaties voor op school klein te houden.

Wij stimuleren op Basisschool de Beemden gezonde traktaties en zien de laatste tijd ook veel  lekkere gezonde traktaties voorbij komen.

Wij zien liever geen kleine cadeautjes of grote ongezonde traktaties.

Bent u op zoek naar een leuk idee, kijkt u dan eens in het volgende ideeënboek van Het Voedingscentrum

Traktatie-ideeën-boek